Voedselaktie

De jaarlijkse voedselactie voor 2017

is gepland op 29 en 30 september.

LOGO emte

Terug blik 2016 voedselactie van Stichting Linquenda

Samen met de EMTE Supermarkt Heijmans was er weer onze jaarlijkse voedselaktie.

emte binnen-2

Op vrijdag 30 september en zaterdag 1 oktober kon u ons weer helpen met voedsel en/of toiletartikelen.

Het heeft 110 dozen opgeleverd. Waarvoor onze hartelijke dank.

Half oktober reist er weer een team naar Roemenië om dit alles rond te brengen.

Onze gezinnen in Roemenië zijn heel dankbaar voor deze jarenlange steun.

Voedselaktie 2 en 3 oktober 2015

De voedselactie bij de Emte was weer een groot succes.
Het was prachtig weer, er zijn veel producten gekocht en bij onze kraam ingeleverd.
Op maandag hebben we in totaal ruim 110 pakketten gemaakt, gevuld met voedsel en toiletartikelen.

Er is voor ongeveer 2300.- Euro aan producten gekocht. Wij kunnen onze gezinnen daar heel blij mee maken.
Zo vlak voor de winter komt extra voedsel goed van pas.
De inhoud van de pakketten bestaat oa uit: olie, bloem, suiker, vlees in blik, macaroni, tandpasta, waspoeder, lucifers, vitamine C tabletten, uierzalf (heerlijk om ruwe handen mee in de smeren), rijst, griesmeel en bruine bonen.
Dank voor alle hulp.

3 EN 4 OKTOBER 2014

Ons doel is een voedselpakket te kunnen geven aan alle gezinnen in ons bestand. Grote gezinnen willen we zelfs 2 pakketten geven als steun in de rug om de winter door te komen. Weet u dat voedsel in Roemenië even duur is als hier in Nederland, terwijl het inkomen van de gezinnen die wij bezoeken tussen de € 150,– en € 400,– ligt. In Februari 2015 gaan we nogmaals naar Roemenië, maar dan met een klein team, om ter plekke voedsel te kopen en uit te delen.

3 oktober van 8.00  – 21.00 uur

4 oktober van 8.00 –  20.00 uur

EMTE OUDEWATER

HELPT U MEE???

– bij de ingang van de winkel ontvangt u een boodschappen lijstje
  – u koopt enkele artikelen en rekent ze af aan de kassa
  – u geeft de artikelen af bij onze medewerker aan de stand
  – wij brengen de voedselpakketten in de week van 1 november bij de gezinnen in Roemenië

HARTELIJK DANK

VOEDSELACTIE 2013

Vrijdag en zaterdag 27 en 28 september 2013 is de jaarlijkse voedselactie geweest.. Dit jaar was het één week eerder dan normaal, dit in verband met het feit dat de aanstaande reis ook vervroegd is.
Samen met de EMTE supermarkt werd deze actie weer georganiseerd.

We hebben 111 pakketten gemaakt, zodat elk gezin 1, de wat grotere 2 en de hele grote zelfs 3 pakketten zullen krijgen.

Er is voor ruim 2200 Euro aan producten gekocht bij de Emte door de klanten, samen met de giften van die dag en de gift van Marcel Heijmans van de Emte, maakt dat een totaal van 2400 Euro aan voedsel.

Heel veel dank aan alle gulle gevers.

Vorig jaar in 2012 was er  zoveel, dat we in de week daarop bijna 130 dozen hebben kunnen vullen met olie, griesmeel, bloem, suiker, zout, tandpasta, zeep, lucifers, enz. enz. Ook hadden we potjes met vitamine C en potjes met zalf, zodat we die ook erbij kunnen doen in de dozen.

Dozen

Ook hadden we van een wasmiddelen fabrikant, via de Baanderij, een big bag met waspoeder gehad.

Zeep

Onverkoopbaar omdat het nat was geworden, maar met veel bikken, hakken en snijden, hebben we het kunnen verpulveren, in zakjes verpakt, zodat dat ook in november met de voedselpakketten kan worden uitgedeeld bij onze gezinnen in Roemenie.

Onze dank voor alle kopers van de producten. Ook dankbaar zijn we voor het mogen gebruiken van de EMTE supermarkt. We mochten zelfs binnen staan vanwege het hele slechte weer op vrijdagochtend.